Banka mi bezdůvodně ruší účet !

Stalo se to někomu z Vás ? Nemyslím ty, kteří měli účet na nule či dokonce v mínusu. Nebo ty, kdo neměli žádné obraty na něm. Já nebyl v tzv. nepovoleném debetu, na účet chodí pravidelné platby a výplata od r.1994, měsíčně jsem poctivě platil za vedení účtu a za několik desítek plateb včetně SIPa, nebyl jsem na BL-black list(zakázané účty). Na stránkách banky se lze dočíst reklamního sloganu "S jedním číslem účtu můžete prožít celý život" - ano můžete, ale neprožijete...ano-reklama je od slova klam. 

Bance můžeme třeba říkat zkráceně PS. Dle jejich podmínek mi byl doručen dopis o tzv. rušení účtu, kde PS má právo zrušit účet bez udání důvodu stejně jako klient. Pokud něco takového existuje, přirovnal bych to v mém případě k diskriminaci - je to obdobné, jako by Vás odmítli obsloužit v restauraci, obchodě, nebo třeba u holiče či jinde, odmítli by Vás přepravit ve vlaku, autobusu, přičemž by jste splnili všechny podmínky a náležitosti. Nebo Vám vezmou řidičák, aniž by jste se něčeho dopustili. Jen že se jim nelíbíte.

PS má asi zatím velké štěstí, že nemám tu u nás preferovanou barvu pleti...to je diskriminace jako hrom..podle mne.

Asi všechny banky u nás bojují o nové a další klienty. Ale PS se těch dlouholetých jako já zbavuje ?!

Pokud bych spočítal, co vše jsem zaplatil za různé popatky za těch skoro dvacet let, co účet mám, vyšla by nemalá částka. A exekuce ani nic podobého v tom není.

Řekl jsem si, to bude asi nějaký omyl a obrátil se na reklamace a posléze i na jejich ombudsmana. Bohužel důvod mi nesdělili a potvrdili rozhodnutí jejich vnitřního "záhadného" útvaru Přístupová oprávnění a klientská akceptace (to jsem se dozvěděl náhodou kdy mi byl možná omylem přeposlán mail vnitřní komunikace mezi ombudsmanem a manažery). Po několika urgencích mi bylo zavoláno s tím, že na vyřízení reklamace je 30 dnů. A podal jsem proti rušení účtu odvolání a odpor. 

Přišel nový měsíc a s ním i bezdůvodné zablokování platebních karet. To jsem neunesl a volal další reklamaci na klientskou linku, jak mohou bezdůvodně blokovat karty - nic nepovoleného jsem neprovedl !

Jinak s účtem nadále disponuji, elektronické bankovnictví funguje a převody také.

Pak konečně došlo oznámení, že účet je v rušení a že PS není povinna sdělovat důvod a odvolání a odpor není možné podat. Takže mi nezbývá asi nic jiného než arbitráž u nezávislého subjektu. Účet má zaniknout k 1.4.  Čas kvapí....PS musí poslouchat jejich vnitřní záhadný útvar a nikomu mé argumenty nedávají žádný impuls ?

Podotýkám, že s účtem a službami jsem byl spokojen. Pravda je, že nějaké poplatky tam jsou, ale komfort třeba el. bankovnictví a síť poboček jsou super. Ale jednání PS NIKOLIV.

Takže mi zbývá jen se bránit. Vzniká totiž nebezpečí bezdůvodné svévole. Mohu se zatím tedy jen domnívat, že PS mi ruší účet z příkazu "vyšší moci", nebo chce někdo mé hezké číslo účtu. Budu muset desítky plateb převést na svůj druhý účet. S PS se totiž nedá dohodnout a jejich ombudsman je jimi placený a řídí se heslem "čí chleba jíš, toho píseň zpívej", takže tohle není ten pravý, který by to vyřešil a chtěl se dohodnout. Tohle je v rozporu i s dobrými mravy. Nejsem právník, ale něco o tom v zákonech je.

Strávil jsem studováním různých nařízení a předpisů. Je faktem, že banka i klient může zrušit účet bezdůvodně. Ale já uzavíral tehdy účet ještě pod jiným subjektem v r. 1994 a nic takového jsem nepodepisoval. (PS tehdy ještě nebyla a neexistovala).

Tak jsem zvědav, jaký důvod sdělí moje bývalá PS nezávislému subjektu nebo médiím, na které jsem nucen se obrátit. Takhle to určitě nenechám - protože nechci, aby platily tyto nesmyslná pravidla, že mne (a možná i další z Vás) budou perzekuovat bezdůvodně...a nedejbože aby nás vyhazovali nejen z banky, ale i z autobusu, vlaku, restaurace, od holiče a dalších veřejných míst jen proto, že se jim "nelíbíte" a nějaký záhadný vnitřní útvar rozhodl....

Na internetu jsem nenašel nic o podobném případu. Vím, PS mne zklamala, můžu jít jinam, kde o mne stojí, a budu mít třeba i lepší podmínky. Takže pokud se Vám něco obdobného stalo, rád bych znal Váš názor.

A budu rád, když mi někdo znalý poradí. Děkuji předem.

Autor: Libor Dohnal | pondělí 4.3.2013 7:11 | karma článku: 17,41 | přečteno: 2174x