Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kamt

v článku plno špatných informací

Tak v tom článku je množství nepřesných informací, autor článku je dost mimo. Doporučil bych mu seznámit se s oficiálním vyjádřením drážní inspekce, jaká kategorie mimořádné události se stala, kolik článků předpisu SŽDC bylo porušeno a kým. Nevím včem je lepší dohled nad čistotou vlaku, to jako po každém použití bude stewardka kontrolovat, jestli jsme po sobě spláchli na WC? Co to znamená, že lokomotivy jsou "méně jeté" v čem jsou trakční součásti zachovalejší? Toto není automobil. Jak může někdo tvrdit něco o celkové ziskovosti po pár dnech provozu, když ještě není udělána ani jedna měsíční či roční uzávěrka?

0/0
5.10.2011 7:10

dohlib

Re: v článku plno špatných informací

Napište článek s informacemi  lepšími. Toto je pouze blog. Článek nemá ohromit fakty, ale vzít jednu z možných variant propočtů budoucí ztrátovosti či ziskovosti. Tohle nejsou stránky drážní inspekce, ale názory a analýzy blogera. Jestli máte analýzu lepší, napište ji. Ale takoví jako vy radši ryjí do všeho a vše se snaží zkritizovat. Znám pár takových. Říká se jim věční kverulanti. Ale jinak děkuji za Váš názor.

0/0
6.10.2011 15:53

BingoXX

trochu upřesním náklady

Náklady na jeden vlak SA

Plné obsazení 192 míst po 300.- vybere se   56640 .- Mzdy - vlakušky 4x15000=60000.- 

strojv 2x31000=62000 celkem s pojištěním122000x1,34=165 000.- tj.  960 .-/ hod  prac doba na jeden vlak 7 hodin x 6= 42 x 960 = 40 620 .-  dopravní cesta 356 km = 5162.- přibližná cena el. 2,50 .- / kwh

max výkon lok je 5 MW, uvažujme průměrný 1600MWx4 hod jízda Pr-Ostr spotřeba celkem 6400kWh x2,50 = 16000.- náklady celkem   61782.-

0/0
3.10.2011 17:17

dohlib

Re: trochu upřesním náklady

Díky za informace. Ale ty mzdy vlakušky nejsou přece za jednu jízdu. Ale dle těchto propočtů s odečtením mezd je to přeci ztrátové. Muselo by být více cestujících nebo nižší náklady.

0/0
3.10.2011 18:30

hepcziiik

Re: trochu upřesním náklady

Proto je zde jejich přibližná mzda přepočtena na hodinovoé náklady... ve článku je v nadpisu "omyly a pravdy", ale evidentně jsou v něm především omyly... Jak může někdo bez alespoň částečně relevantních podkladů někde cpát do blogu něco o tom, jak je soukromník výdělečný??? Napíšete článek, vychvalující RJ a přitom nejste schopen sehnat si podklady, které se dají na internetu bez obtíží dohledat a to minimálně poplatek za dopravní cestu( cca 110 Kč za km jízdy). místo toho vrhnete své předpoklady vycucané z prstu o 150000,-Kč a víte, že za pět let je v zisku... přitom netušíte, že jen náklady na dopravní cestu jsou dvojnásobné... Projetí návěstidla nebo minutí nástupiště považujete za drobnost, vždyť se jen muselo couvnout... co až u toho návěstidla bude stát jiný osobní vlak???  Dopravní předpisy na železnici jsou vydávány v červené vazbě. Říká se že proto, že byly psané krví... pro Vás je to banalitka... vytvořil jste neuvěřitelný blábol....

0/0
3.10.2011 18:44

dohlib

Re: trochu upřesním náklady

Po bitvě je každý generál....je zřejmě pro Vás snadnější rozmetávat blogy v diskusích, než sám něco napsat. Říkáte vše  je špatně, jen já mám pravdu. Skutečné náklady se upřesnit úplně nedají. Jen jsem chtěl dojít k závěru, že železniční doprava se moc bez dotací dělat nedá, snad jen v dlohodobějším horizontu. A nevychvaluji Regiojet, jen je fakt, že se konečně ledy ČD trochu hnuly. Jen se chytáte vláken a snažite se dělat peklo....na ČT sdělovali, že vlaky denně projedou průměrně 80x červenou a nejsou to zrovna zkušební jízdy bez cestujících....a nebudu už ani psát, jaký je to dopravce, abych se někoho nedotkl.

0/0
3.10.2011 19:09

SID09

Re: trochu upřesním náklady

Vzhledem k tomu, že se znám s několika lidmi z drážní inspekce, můžu vám sdělit, že denně projede minimálně 8 vlaků ČD červenou - a to se jedná o oficiální údaje. Spousta těchto prohřešků ani není dál hlášena a není proto nikde ani  zaznamenána.  Minutí nástupiště se bohužel taky často stává. ( Se mnou vlak ČD už 4 x couval zpět do stanice, kterou přejel ). !!;-)

0/0
3.10.2011 20:01

dohlib

Re: trochu upřesním náklady

Děkuji Vám za poznatky, i kterých se příliš nepíše.

0/0
4.10.2011 4:38

Lucie Paceltová

Dobrý článek!

0/0
3.10.2011 10:37

petrph

Jen k tomu výpočtu

Nezapomeňme že Jančura neprovozuje jenom žluté vlaky ale taky spoustu linek žlutých autobusů,které jsou poměrně ziskové (a taky tam v posledních letech nápadně rychle zvyšoval ceny-tedy samozřejmě pouze tam kde předtím akčními cenami zlikvidoval konkurenci).Takže to že Jančurovi žluté vlaky budou ziskové možná za 5 let, neznamená že on osobně bude 5 let třít bídu s nouzí. To si jen do nákladů  železniční dopravy přelil zisky z autobusové a nemusí z nich platit daně..:-)

0/0
3.10.2011 8:19

Ruda Pivrnec

Hmm...

Jen bych rád trošku poopravil vaše výpočty. Velmi hrubým výpočtem podle věstníku MF zaplatí Jančura za 7 párů vlaků denně 286 tisíc Kč jen za poplatek za použití dopravní cesty. Návratnost investice bude mnohem, mnohem delší, než jak jste ji spočítal vy.

0/0
3.10.2011 7:45

dohlib

Re: Hmm...

Děkuji za info, já se totiž nikde nedohledal, kolik se platí provozní náklady. Jančura určitě tedy půjde do boje o dotace.

0/0
3.10.2011 9:08

karels

Díky za erudovaný článek.

:-)R^ jsem také pro konkurenci, RegioJetu fandím...

0/0
3.10.2011 5:16

karels

Re: Díky za erudovaný článek.

Na ČD nejsem naštvanej, ale pokud jsem jezdil v 90. letech z Olomouce do Prahy za 50 Kč tam (měl jsem Junior pas tehdy) za 50 Kč zpět, dalších 50 Kč jsem měl na jízdenky MHD v Praze a 50 Kč na polívku či svačinu v Praze, mohl jsem si dovolit  jednou za týden odjet do Prahy.... (jednalo se o rok 1997, 1998)

0/0
3.10.2011 5:19



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.