Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kamt

5. 10. 2011 7:10
v článku plno špatných informací

Tak v tom článku je množství nepřesných informací, autor článku je dost mimo. Doporučil bych mu seznámit se s oficiálním vyjádřením drážní inspekce, jaká kategorie mimořádné události se stala, kolik článků předpisu SŽDC bylo porušeno a kým. Nevím včem je lepší dohled nad čistotou vlaku, to jako po každém použití bude stewardka kontrolovat, jestli jsme po sobě spláchli na WC? Co to znamená, že lokomotivy jsou "méně jeté" v čem jsou trakční součásti zachovalejší? Toto není automobil. Jak může někdo tvrdit něco o celkové ziskovosti po pár dnech provozu, když ještě není udělána ani jedna měsíční či roční uzávěrka?

0 0
možnosti

dohlib

6. 10. 2011 15:53
Re: v článku plno špatných informací

Napište článek s informacemi  lepšími. Toto je pouze blog. Článek nemá ohromit fakty, ale vzít jednu z možných variant propočtů budoucí ztrátovosti či ziskovosti. Tohle nejsou stránky drážní inspekce, ale názory a analýzy blogera. Jestli máte analýzu lepší, napište ji. Ale takoví jako vy radši ryjí do všeho a vše se snaží zkritizovat. Znám pár takových. Říká se jim věční kverulanti. Ale jinak děkuji za Váš názor.

0 0
možnosti

BingoXX

3. 10. 2011 17:17
trochu upřesním náklady

Náklady na jeden vlak SA

Plné obsazení 192 míst po 300.- vybere se   56640 .- Mzdy - vlakušky 4x15000=60000.- 

strojv 2x31000=62000 celkem s pojištěním122000x1,34=165 000.- tj.  960 .-/ hod  prac doba na jeden vlak 7 hodin x 6= 42 x 960 = 40 620 .-  dopravní cesta 356 km = 5162.- přibližná cena el. 2,50 .- / kwh

max výkon lok je 5 MW, uvažujme průměrný 1600MWx4 hod jízda Pr-Ostr spotřeba celkem 6400kWh x2,50 = 16000.- náklady celkem   61782.-

0 0
možnosti

dohlib

3. 10. 2011 18:30
Re: trochu upřesním náklady

Díky za informace. Ale ty mzdy vlakušky nejsou přece za jednu jízdu. Ale dle těchto propočtů s odečtením mezd je to přeci ztrátové. Muselo by být více cestujících nebo nižší náklady.

0 0
možnosti

Lucie Paceltová

3. 10. 2011 10:37
Dobrý článek!

0 0
možnosti

petrph

3. 10. 2011 8:19
Jen k tomu výpočtu

Nezapomeňme že Jančura neprovozuje jenom žluté vlaky ale taky spoustu linek žlutých autobusů,které jsou poměrně ziskové (a taky tam v posledních letech nápadně rychle zvyšoval ceny-tedy samozřejmě pouze tam kde předtím akčními cenami zlikvidoval konkurenci).Takže to že Jančurovi žluté vlaky budou ziskové možná za 5 let, neznamená že on osobně bude 5 let třít bídu s nouzí. To si jen do nákladů  železniční dopravy přelil zisky z autobusové a nemusí z nich platit daně..:-)

0 0
možnosti

Ruda Pivrnec

3. 10. 2011 7:45
Hmm...

Jen bych rád trošku poopravil vaše výpočty. Velmi hrubým výpočtem podle věstníku MF zaplatí Jančura za 7 párů vlaků denně 286 tisíc Kč jen za poplatek za použití dopravní cesty. Návratnost investice bude mnohem, mnohem delší, než jak jste ji spočítal vy.

0 0
možnosti

dohlib

3. 10. 2011 9:08
Re: Hmm...

Děkuji za info, já se totiž nikde nedohledal, kolik se platí provozní náklady. Jančura určitě tedy půjde do boje o dotace.

0 0
možnosti

karels

3. 10. 2011 5:16
Díky za erudovaný článek.

:-)R^ jsem také pro konkurenci, RegioJetu fandím...

0 0
možnosti

karels

3. 10. 2011 5:19
Re: Díky za erudovaný článek.

Na ČD nejsem naštvanej, ale pokud jsem jezdil v 90. letech z Olomouce do Prahy za 50 Kč tam (měl jsem Junior pas tehdy) za 50 Kč zpět, dalších 50 Kč jsem měl na jízdenky MHD v Praze a 50 Kč na polívku či svačinu v Praze, mohl jsem si dovolit  jednou za týden odjet do Prahy.... (jednalo se o rok 1997, 1998)

0 0
možnosti
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3201x
Jsem rád, když se o problémech či tématech hovoří a hlavně ať mají prostor všechny názory, pokud jsou samozřejmě v mezích slušnosti a zákonů. A nemám rád, když se pomlouvá či nepravdivě informuje za zády. Jinak mne baví poznávat krásné přírodní scenérie a krásy světa.

Seznam rubrik