Děkujeme za pochopení.
kamt
v článku plno špatných informací
Tak v tom článku je množství nepřesných informací, autor článku je dost mimo. Doporučil bych mu seznámit se s oficiálním vyjádřením drážní inspekce, jaká kategorie mimořádné události se stala, kolik článků předpisu SŽDC bylo porušeno a kým. Nevím včem je lepší dohled nad čistotou vlaku, to jako po každém použití bude stewardka kontrolovat, jestli jsme po sobě spláchli na WC? Co to znamená, že lokomotivy jsou "méně jeté" v čem jsou trakční součásti zachovalejší? Toto není automobil. Jak může někdo tvrdit něco o celkové ziskovosti po pár dnech provozu, když ještě není udělána ani jedna měsíční či roční uzávěrka?
dohlib
Re: v článku plno špatných informací
Napište článek s informacemi lepšími. Toto je pouze blog. Článek nemá ohromit fakty, ale vzít jednu z možných variant propočtů budoucí ztrátovosti či ziskovosti. Tohle nejsou stránky drážní inspekce, ale názory a analýzy blogera. Jestli máte analýzu lepší, napište ji. Ale takoví jako vy radši ryjí do všeho a vše se snaží zkritizovat. Znám pár takových. Říká se jim věční kverulanti. Ale jinak děkuji za Váš názor.
BingoXX
trochu upřesním náklady
Náklady na jeden vlak SA
Plné obsazení 192 míst po 300.- vybere se 56640 .- Mzdy - vlakušky 4x15000=60000.-
strojv 2x31000=62000 celkem s pojištěním122000x1,34=165 000.- tj. 960 .-/ hod prac doba na jeden vlak 7 hodin x 6= 42 x 960 = 40 620 .- dopravní cesta 356 km = 5162.- přibližná cena el. 2,50 .- / kwh
max výkon lok je 5 MW, uvažujme průměrný 1600MWx4 hod jízda Pr-Ostr spotřeba celkem 6400kWh x2,50 = 16000.- náklady celkem 61782.-
dohlib
Re: trochu upřesním náklady
Díky za informace. Ale ty mzdy vlakušky nejsou přece za jednu jízdu. Ale dle těchto propočtů s odečtením mezd je to přeci ztrátové. Muselo by být více cestujících nebo nižší náklady.
petrph
Jen k tomu výpočtu
Nezapomeňme že Jančura neprovozuje jenom žluté vlaky ale taky spoustu linek žlutých autobusů,které jsou poměrně ziskové (a taky tam v posledních letech nápadně rychle zvyšoval ceny-tedy samozřejmě pouze tam kde předtím akčními cenami zlikvidoval konkurenci).Takže to že Jančurovi žluté vlaky budou ziskové možná za 5 let, neznamená že on osobně bude 5 let třít bídu s nouzí. To si jen do nákladů železniční dopravy přelil zisky z autobusové a nemusí z nich platit daně..
Ruda Pivrnec
Hmm...
Jen bych rád trošku poopravil vaše výpočty. Velmi hrubým výpočtem podle věstníku MF zaplatí Jančura za 7 párů vlaků denně 286 tisíc Kč jen za poplatek za použití dopravní cesty. Návratnost investice bude mnohem, mnohem delší, než jak jste ji spočítal vy.
dohlib
Re: Hmm...
Děkuji za info, já se totiž nikde nedohledal, kolik se platí provozní náklady. Jančura určitě tedy půjde do boje o dotace.
karels
Díky za erudovaný článek.
jsem také pro konkurenci, RegioJetu fandím...
karels
Re: Díky za erudovaný článek.
Na ČD nejsem naštvanej, ale pokud jsem jezdil v 90. letech z Olomouce do Prahy za 50 Kč tam (měl jsem Junior pas tehdy) za 50 Kč zpět, dalších 50 Kč jsem měl na jízdenky MHD v Praze a 50 Kč na polívku či svačinu v Praze, mohl jsem si dovolit jednou za týden odjet do Prahy.... (jednalo se o rok 1997, 1998)
- Počet článků 14
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3201x